
GAP FOR GOOD
Wierzymy, że Gap powinien być siłą napędową w budowaniu lepszej przyszłości. Dlatego wprowadzamy zrównoważone zmiany, a naszą misją jest oferowanie sprawiedliwej przestrzeni dla wszystkich ludzi. W tym właściwym momencie.
Zobowiązujemy się do zużywania mniejszych ilości wody i wykorzystywania bardziej zrównoważonych materiałów wielokrotnego użytku.
Idąc do przodu wiemy na pewno, że zrównoważony rozwój to dobra droga.
Od włókna w fabryce po odzież, którą będziesz nosić z przyjemnością. Powołana do życia, do którego podchodzimy z respektem, zwłaszcza w poczuciu odpowiedzialności za naszą planetę.
Odpowiedzialnie wyprodukowane produkty
Szukaj symbolu
Oznacza to, że ten styl jest wykonany w sposób odpowiedzialny i jest objęty Generation Good, Washwell™, lub też zawiera co najmniej 50% materiałów pochodzących z recyklingu, bawełnę organiczną lub TENCEL™.
Przedstawiamy
nasza obietnica lepszej przyszłości dla wszystkich pokoleń.
Specjalnie zaprojektowane jeansy i T-shirty, których celem jest nowy poziom zrównoważonego rozwoju.
Wszystko zaczyna się od pięciu zobowiązań względem tych, którzy produkują nasze ubrania, tych, którzy je noszą i naszej planety.
Przeglądaj Generation GoodNasze zobowiązania
Mniej odpadów
Mniej wody
Niższe emisje
Materiały lepszej jakości
Wsparcie pracowników
Mniej odpadów
wierzymy, że moda nieustannie zatacza koło i wraca. Dlatego mamy obsesję na punkcie każdego włókna, szczegółu i jakości. Każdy element jest zaprojektowany tak, aby przetrwać.
Dotyczy to zarówno ubrań w Twojej szafie, jak i w każdej innej.
To jeden z wielu sposobów, w jaki wszyscy możemy się zaangażować i mieć na coś realny wpływ. Przy współpracy z GiveBackBox pracujemy nad stworzeniem łatwego sposobu na przywrócenie ubraniom drugiego życia w nowej szafie.
Mniej wody
Zdajemy sobie sprawę, że woda jest cenna. Dlatego staramy się wykorzystywać jej jak najmniej w procesach prania i farbowania. Program Washwell zmienia się w Washbetter. W ramach "Generation Good" należy spełnić następujące warunki: Osiągnąć co najmniej 20% oszczędność wody (w porównaniu do zwykłego prania) dzięki technologii farbowania, prania odzieży lub połączenia tych dwóch aspektów. Produkcja odbywa się w fabryce lub pralniach, które przynajmniej w 20% stosują recykling wody. Fabryka, sprzedawcy lub pralnie są zaangażowani w skuteczny program Gap Inc, dzięki któremu w ciągu trzech lat udało się zaoszczędzić 10 milionów litrów wody. Bonus: ustaliliśmy warunki korzystania z chemii. Receptura chemiczna (AKA: barwniki i wykończenie) używana do produkcji stylów Generation Good musi być na poziomie co najmniej 1 ZDHC MRSL.
Niższe emisje
Pokolenie GOOD to czystość designu. Począwszy od tego, jak tworzymy, po to z kim tworzymy. Wybieramy partnerów, którzy realizują tę samą misję – eliminowanie emisji i wprowadzanie odnawialnych źródeł energii. Fabryki, w których produkujemy modele Generation Good, zostały zobowiązane do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w ramach uznanego Programu Gap Inc. (więcej informacji znajdziesz w naszym Słowniku!).
Materiały lepszej jakości
Dbamy o to, z czego szyjemy nasze ubrania. Produkcja odzieży ma wpływ na środowisko. Używamy lepszych materiałów z naszej listy preferowanych włókien Preferred Gap Inc. Rozumiemy, że żadne włókno nie jest realnie zrównoważone, mimo to wciąż dążymy do jego ulepszenia. Przy produkcji każdego produktu używamy min. 20% preferowanych włókien, natomiast naszym celem jest osiągnięcie w najbliższej przyszłości nawet 100%.
Wsparcie pracowników
Dbamy o ludzi, którzy produkują nasze ubrania - zawsze szukamy nowych sposobów wspierania pracowników, którzy wkładają w każdy produkt wiele uwagi. Generacja Good musi spełniać jedno z następujących kryteriów: Produkcja w fabryce, która wdrożyła Program P.A.C.E. Gap Inc. wspierający umiejętności zawodowe i życiowe pracowników branży odzieżowej. Produkcja w fabryce, która wdrożyła Program Współpracy w Miejscu Pracy (WCP) ułatwiający dialog między pracownikami a kierownictwem w celu rozwiązywania problemów w miejscu pracy. Produkcja w fabryce, która wdrożyła Program Szkolenia Umiejętności Przywódczych (SST).
Nasze zobowiązania
wierzymy, że moda nieustannie zatacza koło i wraca. Dlatego mamy obsesję na punkcie każdego włókna, szczegółu i jakości. Każdy element jest zaprojektowany tak, aby przetrwać.
Dotyczy to zarówno ubrań w Twojej szafie, jak i w każdej innej.
To jeden z wielu sposobów, w jaki wszyscy możemy się zaangażować i mieć na coś realny wpływ. Przy współpracy z GiveBackBox pracujemy nad stworzeniem łatwego sposobu na przywrócenie ubraniom drugiego życia w nowej szafie.
Zdajemy sobie sprawę, że woda jest cenna. Dlatego staramy się wykorzystywać jej jak najmniej w procesach prania i farbowania. Program Washwell zmienia się w Washbetter. W ramach "Generation Good" należy spełnić następujące warunki: Osiągnąć co najmniej 20% oszczędność wody (w porównaniu do zwykłego prania) dzięki technologii farbowania, prania odzieży lub połączenia tych dwóch aspektów. Produkcja odbywa się w fabryce lub pralniach, które przynajmniej w 20% stosują recykling wody. Fabryka, sprzedawcy lub pralnie są zaangażowani w skuteczny program Gap Inc, dzięki któremu w ciągu trzech lat udało się zaoszczędzić 10 milionów litrów wody. Bonus: ustaliliśmy warunki korzystania z chemii. Receptura chemiczna (AKA: barwniki i wykończenie) używana do produkcji stylów Generation Good musi być na poziomie co najmniej 1 ZDHC MRSL.
Pokolenie GOOD to czystość designu. Począwszy od tego, jak tworzymy, po to z kim tworzymy. Wybieramy partnerów, którzy realizują tę samą misję – eliminowanie emisji i wprowadzanie odnawialnych źródeł energii. Fabryki, w których produkujemy modele Generation Good, zostały zobowiązane do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w ramach uznanego Programu Gap Inc. (więcej informacji znajdziesz w naszym Słowniku!).
Dbamy o to, z czego szyjemy nasze ubrania. Produkcja odzieży ma wpływ na środowisko. Używamy lepszych materiałów z naszej listy preferowanych włókien Preferred Gap Inc. Rozumiemy, że żadne włókno nie jest realnie zrównoważone, mimo to wciąż dążymy do jego ulepszenia. Przy produkcji każdego produktu używamy min. 20% preferowanych włókien, natomiast naszym celem jest osiągnięcie w najbliższej przyszłości nawet 100%.
Dbamy o ludzi, którzy produkują nasze ubrania - zawsze szukamy nowych sposobów wspierania pracowników, którzy wkładają w każdy produkt wiele uwagi. Generacja Good musi spełniać jedno z następujących kryteriów: Produkcja w fabryce, która wdrożyła Program P.A.C.E. Gap Inc. wspierający umiejętności zawodowe i życiowe pracowników branży odzieżowej. Produkcja w fabryce, która wdrożyła Program Współpracy w Miejscu Pracy (WCP) ułatwiający dialog między pracownikami a kierownictwem w celu rozwiązywania problemów w miejscu pracy. Produkcja w fabryce, która wdrożyła Program Szkolenia Umiejętności Przywódczych (SST).
Nasze cele są właściwe

Woda
Jak chronimy używaną przez nas wodę?
100% naszego denimu jest objęte Programem Washwell, który oszczędza wodę.
Staramy się oszczędzać wodę, kiedy tylko możemy.
Każdy zasługuje na czystą wodę, która jest niezbędną podstawą do życia.
Dzięki Programowi Washwell™ zużywamy co najmniej 20% mniej wody w porównaniu do konwencjonalnych metod prania. Możesz w tym pomóc nosząc nasze jeansy. Od 2016 roku zaoszczędziliśmy 402 miliony litrów wody. Taka ilość wystarczy na napełnienie 804 milionów butelek.
Dzięki Programowi Water Quality wiemy, że produkowane przez nas jeansy przyczyniają się do oszczędzania lokalnych zasobów wodnych i minimalizują negatywny wpływ na planetę.

Materiały
Używamy odpowiedzialnie bawełny
77% bawełny pochodzi ze zrównoważonych źródeł – z certyfikowanej bawełny organicznej, pochodzącej z recyklingu lub ze sprawdzonej bawełny amerykańskiej.
Dokonywane przez nas wybory i stosowane przez nas materiały zmieniają świat. Bawełna organiczna jest lepsza nie tylko dla ludzi, ale także dla środowiska, ponieważ uprawiana jest bez użycia szkodliwych pestycydów i nawozów syntetycznych.

Ludzkość
Jak wspieramy kobiety?
Już 715 000 kobiet otrzymało wsparcie za pośrednictwem naszego Programu P.A.C.E. Gap Inc.
Wspieramy ludzi, z którymi pracujemy, bez wyjątku. W Gap uważamy, że kluczowym elementem są zasady etyczne. To one określają, kim jesteśmy i do czego dążymy na co dzień. Nasz Program edukacyjny P.A.C.E. („Personal Advancment & Caree Enhancment”) pomaga kobietom, produkującym nasze ubrania, rozwijać się poprzez zdobywanie nowych umiejętności, wiedzy, pewności siebie i determinacji potrzebnej do poprawy sytuacji zawodowej i życiowej. Każdego roku przekazujemy część naszych zysków na finansowanie P.A.C.E. Nasz cel na 2022 jest jasny: chcemy zaangażować w Program P.A.C.E. miliony kobiet i dać im szansę na lepszą przyszłość”.


Uważamy
Prezentacja
Wierzymy, że nasz zespół może być odzwierciedleniem wartości naszej firmy.
Otwartość
Nasze sklepy są otwarte dla wszystkich. Jesteśmy zaangażowani w utrzymanie i ochronę środowiska dla wszystkich ludzi.
Poparcie wszystkich głosów
Zajmujemy się czymś więcej niż tylko sprzedażą ubrań. Zależy nam na przyciągnięciu uwagi ludzi o różnych głosach, talentach i drogach życiowych.
Prezentacja
ZOBOWIĄZUJEMY SIĘ:
• Dbać nadal o sprawiedliwy podział między różnymi płciami i rasami.
• Rekrutować pracowników, oferować możliwość rozwoju kariery (w tym ciągłych szkolenia), awansu i integracji z naszym zespołem.
• Prowadzić szkolenia dotyczące zachowań rasistowskich, nieświadomych uprzedzeń.
OD 2025:
• Podwoić przedstawicielstwo pracowników czarnoskórych i latynoskich na wszystkich poziomach w naszej siedzibie w USA.
• Podwoić przedstawicielstwo pracowników czarnoskórych i latynoskich na stanowiskach związanych z handlem i rozwojem produktów.
• Zwiększyć przedstawicielstwo pracowników czarnoskórych na stanowiskach kierowniczych w naszych sklepach o 50%.
Nie poprzestajemy na tych obietnicach. Zobacz nad czym GAP INC. nieustannie pracuje.
Otwartość
W 2018 r. Gap dołączył do Open to all: ogólnokrajowej kampanii antydyskryminacyjnej, która wierzy, że każdy powinien być tak samo traktowany bez względu na rasę, pochodzenie etniczne i narodowe, płeć, orientację seksualną, tożsamość i ekspresję płciową, status imigracyjny, religię czy niepełnosprawność. Opracowujemy bardziej inkluzywne produkty i grafiki, które reprezentują naszych klientów i tożsamość kulturową. Założenia: Zapewnienie zespołom produktowym odpowiednich szkoleń, narzędzi i zasobów Współpraca z Color Proud Council w celu zwiększenia świadomości w zakresie projektowania produktów, merchandisingu i marketingu Kontynuacja współpracy z partnerami, takimi jak Harlems Fashion Row, w celu promowania nowej generacji projektantów i tworzenia dostępu dla projektantów w branży modowej.
Poparcie wszystkich głosów
Zajmujemy się czymś więcej niż tylko sprzedażą ubrań. Zależy nam na przyciągnięciu uwagi ludzi o różnych głosach, talentach i drogach życiowych. JAK? Nadal dążymy do różnorodność w reklamie pracując z talentami (zarówno przed, jak i za kamerą), które w ponad 50% mają inny kolor skóry. Nadal oceniamy wszystkie nasze stosunki partnerskie i upewniamy się, że współpracujemy tylko z firmami, które podzielają nasze wartości Czas zabrać głos i wziąć odpowiedzialność za równość, otwartość i godność dla wszystkich. Będziemy nadal pracować nad realną zmianą w różnorodności i integracji.
Uważamy
Wierzymy, że nasz zespół może być odzwierciedleniem wartości naszej firmy.
ZOBOWIĄZUJEMY SIĘ:
• Dbać nadal o sprawiedliwy podział między różnymi płciami i rasami.
• Rekrutować pracowników, oferować możliwość rozwoju kariery (w tym ciągłych szkolenia), awansu i integracji z naszym zespołem.
• Prowadzić szkolenia dotyczące zachowań rasistowskich, nieświadomych uprzedzeń.
OD 2025:
• Podwoić przedstawicielstwo pracowników czarnoskórych i latynoskich na wszystkich poziomach w naszej siedzibie w USA.
• Podwoić przedstawicielstwo pracowników czarnoskórych i latynoskich na stanowiskach związanych z handlem i rozwojem produktów.
• Zwiększyć przedstawicielstwo pracowników czarnoskórych na stanowiskach kierowniczych w naszych sklepach o 50%.
Nie poprzestajemy na tych obietnicach. Zobacz nad czym GAP INC. nieustannie pracuje.
Nasze sklepy są otwarte dla wszystkich. Jesteśmy zaangażowani w utrzymanie i ochronę środowiska dla wszystkich ludzi.
W 2018 r. Gap dołączył do Open to all: ogólnokrajowej kampanii antydyskryminacyjnej, która wierzy, że każdy powinien być tak samo traktowany bez względu na rasę, pochodzenie etniczne i narodowe, płeć, orientację seksualną, tożsamość i ekspresję płciową, status imigracyjny, religię czy niepełnosprawność. Opracowujemy bardziej inkluzywne produkty i grafiki, które reprezentują naszych klientów i tożsamość kulturową. Założenia: Zapewnienie zespołom produktowym odpowiednich szkoleń, narzędzi i zasobów Współpraca z Color Proud Council w celu zwiększenia świadomości w zakresie projektowania produktów, merchandisingu i marketingu Kontynuacja współpracy z partnerami, takimi jak Harlems Fashion Row, w celu promowania nowej generacji projektantów i tworzenia dostępu dla projektantów w branży modowej.
Zajmujemy się czymś więcej niż tylko sprzedażą ubrań. Zależy nam na przyciągnięciu uwagi ludzi o różnych głosach, talentach i drogach życiowych.
Zajmujemy się czymś więcej niż tylko sprzedażą ubrań. Zależy nam na przyciągnięciu uwagi ludzi o różnych głosach, talentach i drogach życiowych. JAK? Nadal dążymy do różnorodność w reklamie pracując z talentami (zarówno przed, jak i za kamerą), które w ponad 50% mają inny kolor skóry. Nadal oceniamy wszystkie nasze stosunki partnerskie i upewniamy się, że współpracujemy tylko z firmami, które podzielają nasze wartości Czas zabrać głos i wziąć odpowiedzialność za równość, otwartość i godność dla wszystkich. Będziemy nadal pracować nad realną zmianą w różnorodności i integracji.
Społeczność Gap
Nasza kolekcja wspierająca rosnącą różnorodność społeczeństwa.

Dziewczynka dnia
T-shirty przedstawiające prace Sevy Eicher, 17-letniej malarki z zespołem Downa, która wykorzystuje swoją sztukę do wyrażania jedności, integracji i równości.
Cele naszych partnerów

Sandal Gap Studio - Jesteśmy dumni, że mogliśmy przekazać 10 000 USD spółce Sandal Gap Studio oraz Seva Studio w Houston i ich założycielskiej rodzinie.
Ich misja: Przełamywanie barier poprzez wspieranie indywidualnego artyzmu osób niepełnosprawnych.

Latino equality alliance - organizacja non-profit reprezentująca sprawiedliwość, bezpieczeństwo i wygodę dla społeczności homoseksualnych, biseksualnych, transpłciowych i queer z krajów Ameryki Łacińskiej.
Pokaż swoje wsparcie
Fifteen percent pledge – organizacja non-profit, która opowiada się za uczciwym przemysłem, wspiera afroamerykańskich przedsiębiorców i Afroamerykanów na rynku pracy
Sprawdź więcej
Glaad - jedna z wiodących organizacji medialnych działających na rzecz przyspieszenia akceptacji społeczności LGBTQ w społeczeństwie.
Sprawdź więcej
Girls inc. – organizacja non-profit, która postanowiła pomagać dziewczętom w rozwijaniu wiedzy i umiejętności. Wsparcie polega również na budowaniu pewności siebie w różnych sytuacjach życiowych.
Sprawdź więcejRolnictwo ekologiczne
Celem rolnictwa ekologicznego jest stworzenie stabilnego ekosystemu poprzez wieloletni płodozmian, preferowanie nasion wyróżniających się większą odpornością, utrzymywanie gleby w najlepszym stanie poprzez naturalne opryski i nawozy zamiast środków chemicznych.
Opakowania jednorazowe
Postawiliśmy sobie za cel wyeliminowanie plastiku jednorazowego użytku z naszej działalności do 2030 roku. Chcemy to osiągnąć poprzez: wykorzystywanie mniejszej ilości opakowań tam, gdzie to możliwe, zmniejszenie ilości plastiku używanego do pakowania, a następnie przejście na tworzywa pochodzące z recyklingu lub materiały biodegradowalne wszędzie tam, gdzie będzie to możliwe.
Kodeks postępowania sprzedawcy
Od czasu uruchomienia naszego Programu Zrównoważonego Rozwoju Dostawców w 1994 r. zmieniliśmy nasze podejście w zakresie poprawy warunków w miejscu pracy, opracowując innowacyjne i kompleksowe programy, które wykorzystują oceny (audyty) i ewentualne działania naprawcze naszego łańcucha dostaw zgodnie z Kodeksem Postępowania Dostawców. Jesteśmy przekonani, że pracując razem możemy realizować nasze zobowiązania w zakresie poprawy warunków życia pracowników, ochrony praw człowieka, zmniejszenia wpływu zanieczyszczeń na środowisko i poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa.
modules.gapForGood.equity.glossaryHeading4
ECOVERO™ to włókno stworzone z celulozy drzewnej, pozyskiwanej z lasów zarządzanych w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, przetwarzane przy znacznie mniejszej emisji i zużyciu wody niż w przypadku standardowej wiskozy.
Zerowe Uwalnianie Niebezpiecznych Chemikaliów (ZDHC)
Jako marka wymagamy od naszych dostawców udziału w programie „ZDHC Roadmap to Zero”, który polega na rejestracji w Gateway ZDHC, zarządzaniu listą chemikaliów oraz ich stosowaniem zgodnie ze ścisłymi wymaganiami ZDHC. W 2014 roku dołączyliśmy do „ZDHC Roadmap to Zero” i staramy się ograniczać szkodliwe chemikalia w naszym łańcuchu dostaw. Zintegrowaliśmy narzędzia i praktyki w ramach programu Roadmap to Zero, które obejmują między innymi listę substancji o ograniczonym wykorzystaniu, czy też ograniczenie marnowania wody związane z programem zrównoważonego rozwoju w zakładach. Od 2018 roku naszym celem jest strategiczne testowanie fabryk pod kątem ścieków dwa razy w roku i publikowanie wyników za pośrednictwem Gateway ZDHC. Więcej dowiesz się tutaj.
Obieg materiałów
Jedną z niezwykle istotnych rzeczy, które możemy zrobić, jest utrzymywanie materiałów w obiegu tak długo, jak to możliwe i zapewnienie, że nigdy nie staną się odpadami. Przystąpienie do gospodarki o obiegu zamkniętym oznacza zmianę sposobu, w jaki myślimy o projektowaniu, sposobie noszenia i pielęgnacji produktów oraz miejscu, w którym produkty są ponownie wykorzystywane lub poddawane recyklingowi. W tym celu tworzymy programy obejmujące produkty wycofane z eksploatacji oraz systemy wtórnego obiegu, które zmniejszają ilość odpadów i zwiększają recykling, upcykling i ponowne wykorzystanie.
Bawełna organiczna
Bawełna organiczna jest lepsza dla ludzi i środowiska, ponieważ jest uprawiana bez użycia szkodliwych pestycydów syntetycznych i nawozów.
Sprawdzona bawełna amerykańska
Jako członkowie U.S. Cotton Trust Protocol bierzemy udział w programie związanym z bawełną uprawianą w Stanach Zjednoczonych, wspieramy najlepsze praktyki uprawy i uczestniczymy w stałym wsparciu w kluczowych obszarach, takich jak pielęgnacja gleby, gospodarka wodna i gazy cieplarniane. Trust Protocol wykorzystuje zweryfikowane dane, aby poprawić wpływ na materiał i pomóc markom lepiej współpracować dzięki systemowi Mass Balance System. Więcej dowiesz się tutaj
Polityka dobrostanu zwierząt
Zależy nam na humanitarnym traktowaniu zwierząt. Nasza polityka dotycząca dobrostanu zwierząt zabrania wykorzystywania futer ze zwierząt, angory i moheru, a także innych niechcianych interwencji, takich jak wyrywanie piór lub operacje na zwierzętach. Więcej dowiesz się tutaj
Preferowane procesy produkcji włókien
Praktyki produkcyjne, których używamy do wyboru materiałów, opierają się na ocenie i danych organizacji Sustainable Apparel Coalitions (SAC) i High Materials Sustainbility Index. Obejmują również inne wskaźniki holistyczne uwzględniające aspekty środowiskowe i społeczne. Gap Inc. i Textil Exchange, w oparciu o te praktyki produkcyjne, publicznie i dumnie ogłaszają, że będą korzystać z preferowanych włókien i materiałów bazowych, które zostały stworzone i zaprojektowane przez zespoły dążące do osiągnięcia zrównoważonych celów w całej firmie. Więcej dowiesz się tutaj
Zapobieganie molestowaniu seksualnemu
W Gap Inc. współpracujemy z naszymi dostawcami, aby stworzyć środowisko, w którym obowiązują przejrzyste zasady zapobiegania molestowaniu seksualnemu (POSH). Tworzone są wewnętrzne komisje, które zajmują się kwestiami dyskryminacji i molestowania. Naszym celem jest pomoc dostawcom w podnoszeniu świadomości na temat tego problemu, praw i obowiązków kobiet i mężczyzn, w tym menedżerów w miejscu pracy.
Program „Kobiety + Woda”
Nasza strategia ma na celu znaczne zmniejszenie ilości wody zużywanej w obszarze produkcji odzieży oraz przestrzeganie praw człowieka do czystej wody pitnej. Dlatego skupiamy się na trzech kluczowych obszarach: współpracujemy z fabrykami tekstylnymi i pralniami w celu zmniejszenia emisji pochodzących z produkcji; budujemy świadomość i edukujemy kobiety, które szyją nasze ubrania, na temat stosowanych praktyk związanych z gospodarowaniem wodą i ich podejścia do wody pitnej; chcemy przejść na bardziej wydajny sposób wykorzystania wody do produkcji ubrań.
Więcej dowiesz się tutaj
Program jakości wody
Nasz program jakości wody opracowany przez spółkę GAP Inc. w 2003 roku ma zapewnić, że nasze jeansy są produkowane w sposób, który chroni lokalne zasoby wodne i minimalizuje negatywny wpływ na środowisko.