History hero image

Historia

Firma Gap zostaje założona w 1969 roku, a jej głównym celem jest ułatwienie wyboru jeansów i zrobienie czegoś więcej dla klientów. W ciągu ponad 50 lat firma rozrasta się do siedmiu marek, a początkowy cel przekształca się w globalną ambicję promującą równość, uczciwą integrację i przede wszystkim zrównoważony rozwój.

Jesteśmy dumni, że tworzymy wysokiej jakości produkty, które uwielbiają nasi klienci. I to właśnie nasi klienci tworzą główną społeczność GAP i razem z nami chronią planetę.

1969 – 1979

Małżeństwo Don i Doris Fisher otwierają pierwszą w historii Gap w 1969 roku w San Francisco. Gap Stores, Inc. „wchodzi na giełdę” z ofertą początkową 1,2 miliona akcji po 18 USD za akcję.

history__year1

History hero image

Don i Doris otwierają pierwszy sklep Gap przy Ocean Avenue 1950 w San Francisco w Kalifornii. Jedynymi przedmiotami na sprzedaż są męskie jeansy Levi's i nagrania muzyczne.

history__year2

History hero image

W San Jose otwiera się drugi sklep Gap o powierzchni 6500 metrów kwadratowych, z czego połowa to magazyn. Gap zaczyna również sprzedawać Levi's dla kobiet.

history__year3

History hero image

W trzecią rocznicę powstania Gap rozszerza się do 25 sklepów. Fisher Enterprises otwiera drugi sklep Pants%ff ! na Columbus Street w San Francisco, w którym oferuje spodnie z rabatem.

history__year4

History hero image

W naszych sklepach pojawiają się pierwsze produkty z oznaczeniem Gap.

history__year5

History hero image

The Gap Stores, Inc. „wchodzi na giełdę” z ofertą początkową 1,2 miliona akcji po 18 USD za akcję.

history__year6

History hero image

Spółka Gap Stores, Inc. wprowadza na rynek dwie nowe sieci sklepów: Logo, skierowaną do bardziej dojrzałych i świadomych modowo klientów, oraz Brands, oferującą bardziej dostępne produkty w atrakcyjnych cenach.

history__year7

History hero image

„Gap Fashion Pioneers,“ GAP debiutuje z własną marką dżinsów i sztruksu.

1980 – 1989

Spółka Gap Inc. kupuje markę Banana Republic z siedzibą w Mill Valley w Kalifornii, która pierwotnie oferowała w swoim sklepie odzież i akcesoria o tematyce safari oraz wydawała własny katalog produktów. Marka Gap po raz pierwszy wychodzi również poza Stany Zjednoczone.

history__year8

History hero image

W Concord w Kalifornii zostaje otwarty pierwszy SuperGap, nowy typ sklepu prawie dwukrotnie większy od standardowego sklepu. Ma stanowić konkurencję dla Miller’s Outpost, który niedawno otworzył bardzo duże sklepy.

history__year9

History hero image

Spółka Gap współpracuje z Dodge Motors w trakcie sezonu Back-to-School i organizuje loterię, w której można wygrać 18 samochodów Dodge Charger.

history__year10

History hero image

The Gap Stores, Inc. kupuje Banana Republic, dwupiętrową firmę sprzedającą produkty o tematyce safari i podróży oraz firmę katalogową założoną w Mill Valley w Kalifornii w 1978 roku.

history__year11

History hero image

Gap prezentuje swój kultowy Pocket-T w 21 kolorach.

history__year12

History hero image

Michael J. Fox nosi Gap Pocket-T w filmie "Powrót do przyszłości".

history__year13

History hero image

Otwarcie pierwszego sklepu GapKids w San Mateo w Kalifornii.

history__year14

History hero image

Gap po raz pierwszy rozwija się poza Stanami Zjednoczonymi, otwierając kilka sklepów w Londynie.

history__year15

History hero image

Kultowe już logo Gap na niebieskim kwadratowym tle debiutuje w połowie roku i zastępuje oryginalne małe okrągłe litery używane od 1969 roku.

history__year16

History hero image

Otwarcie pierwszego sklepu Gap w Kanadzie w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej.

1990 – 1999

Supermodelki w białych jeansach Gap i tkanych koszulach na okładce jubileuszowego 100. wydania magazynu Vogue. Cena akcji Gap. Inc. osiąga najwyższy w historii poziom 59 USD. Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy i wkrótce następnych.

history__year17

History hero image

BabyGap debiutuje w sklepie GapKids w Laurel Village w San Francisco.

history__year18

History hero image

Maggie Gross, Gap, starsza wiceprezes ds. reklamy i marketingu oraz twórca kampanii Know-How i Individuals of Style, zostaje wpisana do Galerii Sław reklamy detalicznej.

history__year19

History hero image

Gap ogłasza, że ​​przestanie sprzedawać Levi's w sklepach Gap pod koniec 1991 roku.

history__year20

History hero image

Supermodelki w białych jeansach Gap i tkanych koszulach na okładce jubileuszowego 100. wydania magazynu Vogue. Cena akcji Gap. Inc. osiąga najwyższy w historii poziom 59 USD.

history__year21

History hero image

Kampania reklamowa Who Wore Khakis debiutuje klasycznymi czarno-białymi zdjęciami vintage przedstawiającymi takie legendy jak Ernest Hemingway i Gene Kelly w spodniach khaki.

history__year22

History hero image

Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy w Colma w Kalifornii na podstawie udanego prototypu Gap Warehouse. Nowa nazwa marki inspirowana jest barem w Paryżu.

history__year23

History hero image

Sklepy Gap Outlet otwierają swoje drzwi w ramach nowego działu Gap Factory Outlet.

history__year24

History hero image

Sklepy Gap i GapKids są otwierane w tokijskim domu towarowym Hankyu. Niedługo później pojawiają się także oddzielne sklepy.

history__year25

History hero image

Sharon Stone oszałamia świat mody pojawiając się na rozdaniu Oscarów w czarnej spódnicy Valentino, aksamitnym płaszczu Armani i golfie za 26 USD.

history__year26

History hero image

Old Navy osiąga utarg roczny w wysokości1 miliarda dolarów i jest pierwszym sprzedawcą, któremu udało się to w ciągu niecałych czterech lat.

history__year27

History hero image

W końcówce serialu Seinfeld znajduje się zarówno reklama Gap's Khaki's Swing, jak i reklama Old Navy z udziałem Carrie Donovan i Magic the Dog.

history__year28

History hero image

Kronika San Francisco Chronicle mianuje Gap Inc. "spółką roku" spośród 500 największych firm w Północnej Kalifornii. Spółka Gap wprowadza na rynek jeansy „1969”, limitowaną edycję jeansów premium.

2000 – 2009

Old Navy rozwija się na arenie międzynarodowej. Madonna i Missy Elliot występują razem w reklamie Gap promującej jesienną kolekcję sztruksów, niebieskich jeansów i innych produktów.

history__year29

History hero image

Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy Outlet. Rusza także OldNavy.com.

history__year30

History hero image

Old Navy rozwija się na arenie międzynarodowej i otwiera sklepy w Kanadzie.

history__year31

History hero image

Madonna i Missy Elliot występują razem w reklamie Gap promującej sztruks i niebieskie jeansy na sezon jesienny.

history__year32

History hero image

Założyciel Gap Inc. Don Fisher rezygnuje ze stanowiska prezesa zarządu i nadal zasiada w zarządzie jako emerytowany prezes.

history__year33

History hero image

Banana Republic otwiera swój pierwszy sklep w Japonii. Sklep znajduje się przy Printemps Ginza w Ginza w Tokio.

history__year34

History hero image

Spółka Gap nawiązuje współpracę z marką (RED) wprowadzoną przez Bono i Bobby'ego Shrivera, i sprzedaje szereg produktów, z czego połowa zysków jest przeznaczana na wsparcie programów walki z chorobami w Afryce.

history__year35

History hero image

Gap Foundation we współpracy ze sprzedawcami i organizacjami pozarządowymi, wprowadza na rynek Program P.A.C.E. (Personal Advancement & Career Enhancement), który wspiera naukę umiejętności życiowych i zawodowych kobiet pracujących w fabrykach odzieży, w których wytwarzane są nasze produkty.

history__year36

History hero image

Spółka Gap Inc. nabywa markę Athleta, która od 1998 roku oferuje damską odzież sportową.

history__year37

History hero image

Zmarł Don Fisher, współzałożyciel spółki Gap Inc.

2010 – 2021

Athleta otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny. Gap Inc. inwestuje w ekskluzywny sklep dziecięcy Janie i Jack i inne.

history__year38

History hero image

Gap otwiera się w Chinach ze sklepami w Szanghaju i Pekinie, a Gap.cn uruchamia zakupy online.

history__year39

History hero image

Athleta otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny przy Fillmore Street w San Francisco.

history__year40

History hero image

Do sklepów trafia kolekcja Banana Republic Mad Men, jedyna w swoim rodzaju współpraca z Janie Bryant, projektantką kostiumów z programu telewizyjnego nagrodzonego nagrodą Emmy. Dwie kolejne współprace miały miejsce w 2012 i 2013 roku.

history__year41

History hero image

Banana Republic projektuje mundury dla Virgin America, dołączając do długiej historii znanych projektantów mody, którzy stworzyli mundury dla linii lotniczych.

history__year42

History hero image

Old Navy zaczyna gościć celebrytów w reklamach telewizyjnych. Przykładem jest „Cheermageddon” z Georgem Takeiem, który debiutuje w Black Friday.

history__year43

History hero image

Gap Inc. przejmuje Intermix, sieć 32 luksusowych butików w Ameryce Północnej, założoną w 1993 roku przez braci Khajaka i Haro Keledijan. Intermix otwiera sklep na Bowery na Manhattanie, pierwszy nowy sklep od czasu przyłączenia do Gap Inc.

history__year44

History hero image

Spółka Gap Inc. tworzy Sojusz na rzecz Bezpieczeństwa Pracowników w Bangladeszu w celu poprawy ich warunków pracy.

history__year45

History hero image

Spółka Gap Inc. ogłasza, że ​​początkowa minimalna stawka godzinowa dla pracowników sklepów w USA wzrośnie do 9 USD w 2014 r. i 10 USD w 2015 r. Gap Inc. jest pierwszym dużym sprzedawcą detalicznym, który to robi. Prezydent Barack Obama składa niespodziewaną wizytę w sklepie Gap na Manhattanie, aby okazać swoje poparcie.

history__year46

History hero image

Spółka Gap Inc. zobowiązuje się wdrożyć Program P.A.C.E. i udzielić wsparcia jednemu milionowi kobiet do 2020 roku. Częściowo cel ten zostanie osiągnięty dzięki temu, że Gap Inc. zaoferuje dostęp do Programu P.A.C.E partnerom globalnym i innym korporacjom.

history__year47

History hero image

Athleta prezentuje pierwszą reklamę telewizyjną marki.

history__year48

History hero image

Spółki Gap i Old Navy otwierają okręty flagowe na nowojorskim Times Square i prezentują nowy wygląd floty.

history__year49

History hero image

Gap debiutuje na „90s Archive Reissue“ z kultowym produktem tej dekady.

history__year50

History hero image

Hill City uvádí na trh značku pánského sportovního oblečení.

history__year51

History hero image

Banana Republic ponownie wydaje „Dissent Collar”, który zostaje wyprzedany w ciągu jednego dnia.

history__year52

History hero image

Gap świętuje 50 lat.

history__year53

History hero image

Janie i Jack, najlepszy sklep dla dzieci, zostaje przejęty przez Gap Inc i świętuje 50 lat!

history__year54

History hero image

Athleta ogłasza swojego pierwszego sponsorowanego sportowca Allyson Felix.

2020 – Teraźniejszość

history__year55

History hero image

Marka GAP weszła na rynek czeski i uruchomiła pierwszy oficjalny sklep internetowy: gap.cz Spółka Gap Inc. zaprezentowała swoją strategię Power Plan 2023 rozwoju ukierunkowanych miliardowych marek lifestylowych.

history__year56

History hero image

W ramach swojej strategii „Power Plan” spółka Gap Inc. kończy sprzedaż męskiej marki Hill City, sprzedaje Janie i Jack firmie Go Global Retail oraz Intermix firmie Altamont Capital Partners.

history__year57

History hero image

GAP Home jest ekskluzywnie sprzedawana na Walmart.com, kolekcja obejmuje 200 produktów, w tym łóżka, wanny, naczynia, dywany, poduszki i inne akcesoria domowe.

history__year58

History hero image

Simone Biles dołącza do rodziny Athleta i powiększa grono elitarnych sportowców współpracujących z marką.