Historia
Firma Gap zostaje założona w 1969 roku, a jej głównym celem jest ułatwienie wyboru jeansów i zrobienie czegoś więcej dla klientów. W ciągu ponad 50 lat firma rozrasta się do siedmiu marek, a początkowy cel przekształca się w globalną ambicję promującą równość, uczciwą integrację i przede wszystkim zrównoważony rozwój.
Jesteśmy dumni, że tworzymy wysokiej jakości produkty, które uwielbiają nasi klienci. I to właśnie nasi klienci tworzą główną społeczność GAP i razem z nami chronią planetę.
1969
Don i Doris otwierają pierwszy sklep Gap przy Ocean Avenue 1950 w San Francisco w Kalifornii. Jedynymi przedmiotami na sprzedaż są męskie jeansy Levi's i nagrania muzyczne.
1970
W San Jose otwiera się drugi sklep Gap o powierzchni 6500 metrów kwadratowych, z czego połowa to magazyn. Gap zaczyna również sprzedawać Levi's dla kobiet.
1972
W trzecią rocznicę powstania Gap rozszerza się do 25 sklepów. Fisher Enterprises otwiera drugi sklep Pants%ff ! na Columbus Street w San Francisco, w którym oferuje spodnie z rabatem.
1974
W naszych sklepach pojawiają się pierwsze produkty z oznaczeniem Gap.
1976
The Gap Stores, Inc. „wchodzi na giełdę” z ofertą początkową 1,2 miliona akcji po 18 USD za akcję.
1977
Spółka Gap Stores, Inc. wprowadza na rynek dwie nowe sieci sklepów: Logo, skierowaną do bardziej dojrzałych i świadomych modowo klientów, oraz Brands, oferującą bardziej dostępne produkty w atrakcyjnych cenach.
1978
„Gap Fashion Pioneers,“ GAP debiutuje z własną marką dżinsów i sztruksu.
1981
W Concord w Kalifornii zostaje otwarty pierwszy SuperGap, nowy typ sklepu prawie dwukrotnie większy od standardowego sklepu. Ma stanowić konkurencję dla Miller’s Outpost, który niedawno otworzył bardzo duże sklepy.
1982
Spółka Gap współpracuje z Dodge Motors w trakcie sezonu Back-to-School i organizuje loterię, w której można wygrać 18 samochodów Dodge Charger.
1983
The Gap Stores, Inc. kupuje Banana Republic, dwupiętrową firmę sprzedającą produkty o tematyce safari i podróży oraz firmę katalogową założoną w Mill Valley w Kalifornii w 1978 roku.
1984
Gap prezentuje swój kultowy Pocket-T w 21 kolorach.
1985
Michael J. Fox nosi Gap Pocket-T w filmie "Powrót do przyszłości".
1986
Otwarcie pierwszego sklepu GapKids w San Mateo w Kalifornii.
1987
Gap po raz pierwszy rozwija się poza Stanami Zjednoczonymi, otwierając kilka sklepów w Londynie.
1988
Kultowe już logo Gap na niebieskim kwadratowym tle debiutuje w połowie roku i zastępuje oryginalne małe okrągłe litery używane od 1969 roku.
1989
Otwarcie pierwszego sklepu Gap w Kanadzie w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej.
1990
BabyGap debiutuje w sklepie GapKids w Laurel Village w San Francisco.
1991
Maggie Gross, Gap, starsza wiceprezes ds. reklamy i marketingu oraz twórca kampanii Know-How i Individuals of Style, zostaje wpisana do Galerii Sław reklamy detalicznej.
1991
Gap ogłasza, że przestanie sprzedawać Levi's w sklepach Gap pod koniec 1991 roku.
1992
Supermodelki w białych jeansach Gap i tkanych koszulach na okładce jubileuszowego 100. wydania magazynu Vogue. Cena akcji Gap. Inc. osiąga najwyższy w historii poziom 59 USD.
1993
Kampania reklamowa Who Wore Khakis debiutuje klasycznymi czarno-białymi zdjęciami vintage przedstawiającymi takie legendy jak Ernest Hemingway i Gene Kelly w spodniach khaki.
1994
Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy w Colma w Kalifornii na podstawie udanego prototypu Gap Warehouse. Nowa nazwa marki inspirowana jest barem w Paryżu.
1994
Sklepy Gap Outlet otwierają swoje drzwi w ramach nowego działu Gap Factory Outlet.
1995
Sklepy Gap i GapKids są otwierane w tokijskim domu towarowym Hankyu. Niedługo później pojawiają się także oddzielne sklepy.
1996
Sharon Stone oszałamia świat mody pojawiając się na rozdaniu Oscarów w czarnej spódnicy Valentino, aksamitnym płaszczu Armani i golfie za 26 USD.
1997
Old Navy osiąga utarg roczny w wysokości1 miliarda dolarów i jest pierwszym sprzedawcą, któremu udało się to w ciągu niecałych czterech lat.
1998
W końcówce serialu Seinfeld znajduje się zarówno reklama Gap's Khaki's Swing, jak i reklama Old Navy z udziałem Carrie Donovan i Magic the Dog.
1999
Kronika San Francisco Chronicle mianuje Gap Inc. "spółką roku" spośród 500 największych firm w Północnej Kalifornii. Spółka Gap wprowadza na rynek jeansy „1969”, limitowaną edycję jeansów premium.
2000
Otwarcie pierwszego sklepu Old Navy Outlet. Rusza także OldNavy.com.
2001
Old Navy rozwija się na arenie międzynarodowej i otwiera sklepy w Kanadzie.
2003
Madonna i Missy Elliot występują razem w reklamie Gap promującej sztruks i niebieskie jeansy na sezon jesienny.
2004
Założyciel Gap Inc. Don Fisher rezygnuje ze stanowiska prezesa zarządu i nadal zasiada w zarządzie jako emerytowany prezes.
2005
Banana Republic otwiera swój pierwszy sklep w Japonii. Sklep znajduje się przy Printemps Ginza w Ginza w Tokio.
2006
Spółka Gap nawiązuje współpracę z marką (RED) wprowadzoną przez Bono i Bobby'ego Shrivera, i sprzedaje szereg produktów, z czego połowa zysków jest przeznaczana na wsparcie programów walki z chorobami w Afryce.
2007
Gap Foundation we współpracy ze sprzedawcami i organizacjami pozarządowymi, wprowadza na rynek Program P.A.C.E. (Personal Advancement & Career Enhancement), który wspiera naukę umiejętności życiowych i zawodowych kobiet pracujących w fabrykach odzieży, w których wytwarzane są nasze produkty.
2008
Spółka Gap Inc. nabywa markę Athleta, która od 1998 roku oferuje damską odzież sportową.
2009
Zmarł Don Fisher, współzałożyciel spółki Gap Inc.
2010
Gap otwiera się w Chinach ze sklepami w Szanghaju i Pekinie, a Gap.cn uruchamia zakupy online.
2011
Athleta otwiera swój pierwszy sklep stacjonarny przy Fillmore Street w San Francisco.
2011
Do sklepów trafia kolekcja Banana Republic Mad Men, jedyna w swoim rodzaju współpraca z Janie Bryant, projektantką kostiumów z programu telewizyjnego nagrodzonego nagrodą Emmy. Dwie kolejne współprace miały miejsce w 2012 i 2013 roku.
2012
Banana Republic projektuje mundury dla Virgin America, dołączając do długiej historii znanych projektantów mody, którzy stworzyli mundury dla linii lotniczych.
2012
Old Navy zaczyna gościć celebrytów w reklamach telewizyjnych. Przykładem jest „Cheermageddon” z Georgem Takeiem, który debiutuje w Black Friday.
2013
Gap Inc. przejmuje Intermix, sieć 32 luksusowych butików w Ameryce Północnej, założoną w 1993 roku przez braci Khajaka i Haro Keledijan. Intermix otwiera sklep na Bowery na Manhattanie, pierwszy nowy sklep od czasu przyłączenia do Gap Inc.
2013
Spółka Gap Inc. tworzy Sojusz na rzecz Bezpieczeństwa Pracowników w Bangladeszu w celu poprawy ich warunków pracy.
2014
Spółka Gap Inc. ogłasza, że początkowa minimalna stawka godzinowa dla pracowników sklepów w USA wzrośnie do 9 USD w 2014 r. i 10 USD w 2015 r. Gap Inc. jest pierwszym dużym sprzedawcą detalicznym, który to robi. Prezydent Barack Obama składa niespodziewaną wizytę w sklepie Gap na Manhattanie, aby okazać swoje poparcie.
2015
Spółka Gap Inc. zobowiązuje się wdrożyć Program P.A.C.E. i udzielić wsparcia jednemu milionowi kobiet do 2020 roku. Częściowo cel ten zostanie osiągnięty dzięki temu, że Gap Inc. zaoferuje dostęp do Programu P.A.C.E partnerom globalnym i innym korporacjom.
2017
Spółki Gap i Old Navy otwierają okręty flagowe na nowojorskim Times Square i prezentują nowy wygląd floty.
2017
Gap debiutuje na „90s Archive Reissue“ z kultowym produktem tej dekady.
2018
Hill City uvádí na trh značku pánského sportovního oblečení.
2019
Banana Republic ponownie wydaje „Dissent Collar”, który zostaje wyprzedany w ciągu jednego dnia.
2019
Gap świętuje 50 lat.
2019
Janie i Jack, najlepszy sklep dla dzieci, zostaje przejęty przez Gap Inc i świętuje 50 lat!
2019
Athleta ogłasza swojego pierwszego sponsorowanego sportowca Allyson Felix.
2020
Marka GAP weszła na rynek czeski i uruchomiła pierwszy oficjalny sklep internetowy: gap.cz Spółka Gap Inc. zaprezentowała swoją strategię Power Plan 2023 rozwoju ukierunkowanych miliardowych marek lifestylowych.
2021
W ramach swojej strategii „Power Plan” spółka Gap Inc. kończy sprzedaż męskiej marki Hill City, sprzedaje Janie i Jack firmie Go Global Retail oraz Intermix firmie Altamont Capital Partners.
2021
GAP Home jest ekskluzywnie sprzedawana na Walmart.com, kolekcja obejmuje 200 produktów, w tym łóżka, wanny, naczynia, dywany, poduszki i inne akcesoria domowe.
2021
Simone Biles dołącza do rodziny Athleta i powiększa grono elitarnych sportowców współpracujących z marką.